اپیزود پنجم از فصل دوم تله پادکست تاک شد
فصل دوم

قسمت پنجم:

تجربه مشتری: خوب‌ها، بدها

تجربه مشتری بد! این همان چیزی است که باعث می‌شود من و شما دیگر برای خرید محصول یا خدمات به سراغ یک کسب و کار نرویم. در نهایت تجربه مشتری بد، یکی از مهم‌ترین دلایل شکست یک کسب و کار است.
اما در مقابل، تجربه‌های مثبت همان چیزهایی هستند که ما را وادار به مراجعه دوباره به برند می‌کنند، ترغیب‌مان می‌کنند کسب و کار را به دیگران پیشنهاد بدهیم و در نهایت همان چیزهایی است که یک کسب و کار را در میان رقبا به موفقیت می‌رساند.

پورتر برای تحلیل یک صنعت، پنج نیرو را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. او معتقد است که تعامل این نیروها و تأثیر آن‌ها بر یکدیگر مشخص کننده متوسط حاشیه سود یک صنعت است.

این پنج نیروی رقابتی پورتر عبارت اند از:
دیوارهای ورود
قدرت چانه زنی تأمین کنندگان
قدرت چانه زنی مشتریان
رقابت میان فعالان فعلی صنعت
تهدید کالاها و خدمات جایگزین

تجربه مشتری در زندگی روزمره ما نقش بسیار بزرگی ایفا میکند، نمونه هایی از تجربه ما از شرکت ها، بانک ها و حتی گشت ارشاد در این اپیزود مطرح شده است.

میزبان: حمید احمدی

کاری از پروژه صفر به کوشش دیماژن

درباره فصل دوم

تجربه مشتری (Customer Experience)

هدف و تمرکز ما در این فصل مشتری است. در حقیقت از نیاز های مشتری حرف می‌زنیم و حول محور مفهومی به اسم Customer Centricity  یا مشتری مداری می چرخیم.

ما در این اپیزود‌ها نکاتی رو مطرح کردیم تا افراد چه در لایه تقاضا‌کننده و چه در لایه عرضه‌کننده آن‌ها را بکار بگیرند تا در نتیجه به تجربه بهتری در این فرآیند دست پیدا کنند.

 گاهی اوقات مشتری متوجه نیست کدام نیاز او در حال رفع شدن است و هنر صاحب برند و کسب و کار در اینجا مشخص خواهد شد!

محمد حسن عزیزی

مهمان فصل دوم

محمدحسن عزیزی

مشاوره بازاریابی و برندینگ

او لیسانس خود را از دانشگاه علامه طباطبایی در رشته کسب و کار گرفته است و ارشد را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علم و صنعت به پایان رسانده است.

محمد حسن عزیزی حوزه بازاریابی را به عنوان حوزه تخصصی خود انتخاب کرد و بازاریابی تکنولوژی را به عنوان یک تخصص حرفه ای تر به طور اکادمیک ادامه داده است.

او در حال حاضر مشاور بازاریابی و برندینگ است.

مطالب تکمیلی قسمت پنجم از فصل دوم