درباره فصل سوم

طراحی رفتار (Behavioral Design)

پس از اینکه در فصل اول راجع‌به نوآوری صحبت کردیم و در فصل دوم به تجربه مشتری پرداختیم، حالا مبحث عمیق دیگری را به بحث گذاشته‌ایم. در فصل سوم رفتار مشتری را بررسی می‌کنیم. 

رفتار مشتری هم از جمله مباحثی است که امروز خواهان زیادی دارد و خیلی‌ها دوست دارند خود را یک طراح رفتار بدانند. اما واقعا طراحی رفتار چیست؟ به چه چیزی می‌پردازد؟ چقدر عمر دارد؟ با چه حوزه‌هایی در ارتباط است؟ این‌ها و سوالات دیگر، از جواد نیک پیام پرسیده می‌شود و مباحث جذابی را حول محور آنها به بحث می‌گذاریم. 

اما به‌طور خلاصه، طراحی رفتار، در واقع اقداماتی است که ما برای بروز رفتاری خواص از یک فرد طراحی و پیاده سازی می‌کنیم. حالا اپیزودها را یک به یک گوش کنید تا این موضوع را بهتر درک کنیم. 

جواد نیک پیام | فصل سوم تاک شد | طراحی رفتار

مهمان فصل سوم

جواد نیک پیام

طراح رفتار

جواد نیک پیام دانش‌اموخته ارشد MBA در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران و همین‌طور رشته‌ی مدیریت بازرگانی با گرایش رسانه در مقطع دکترا از همان دانشگاه است. 

اگر از خود جواد بپرسیم که تخصص تو چیست؟ پاسخش این است که خود را یک طراح رفتار می داند. 

او تجربه ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد. در تبلیغات زیاد کار کرده و در آژانس‌های درجه ۱ کشور این کار را انجام داده است. پروژه های مختلفی را در حوزه طراحی رفتار انجام داده و جزو فعالان حوزه بازی سازی است. 

تجربه‌ی او در بازی سازی منحصر به بازی‌های رایانه‌ای نمی‌شود و تجربه‌ی بسیار خوبی در گیمیفیکیشن دارد. همین‌طور تجربه‌های خود را در حوزه‌هایی که گفتیم، در کمپانی‌های بین المللی درجه یکی به‌دست آورده است.