افسانه های نوآوری | فصل اول قسمت جهارم
فصل اول

قسمت دوم:

افسانه های نوآوری (بخش 3)

برخی تفکرات رایج تحت عنوان نوآوری ارائه می شوند که جز یک افسانه چیزی بیش نیستند. در واقع شاید به هیچ کدام یک از آنها نتوان برچسب نوآوری زد. اینها افسانه هایی هستند که به اسم نوآوری ما را به اشتباه می اندازند. 

  • چه باورهای غلطی نسبت به نوآوری وجود دارد؟
  • چه چیزی نوآوری نیست؟
  • چه افسانه هایی امروز بعنوان نوآوری مطرح می شوند که به نام فعالیت های نوآورانه عرصه می‌شوند؟

میزبان: حمید احمدی

کاری از پروژه صفر به کوشش دیماژن

درباره فصل اول

نوآوری ( Innovation )

مفهوم نوآوری را باید به دو تعریف دنبال کرد. یکی مفهوم کلاسیک، و یکی مفهوم مدرن آن. 

به نظر می‌رسد که نوآوری در مفهوم مدرن آن، در زمانی که در تاک شد مورد بحث قرار می‌گیرند، با آنچه که جاری شده و ادعا می‌شود تفاوت های معنا داری دارد. چه آنکه در چند سال اخیر، به خصوص پس از ظهور مدگرایانه استارتاپ و فعالیت های استارتاپی و به طبع آن، تبدیل شدن تگ نوآوری به یک کالای گرانبها و پرطرفدار، مدعیان زیادی را می‌بینیم که دراین بازار مکاره نوآوری می‌فروشند. 

اما به راستی نوآوری چیست؟ چه ابعادی دارد؟ نوآور کیست؟ چطور می‌توان نوآوری را تشخیص داد؟ رابطه تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری چیست؟

همه اینها را با دکتر مهدی قائمی نیا به بحث می‌گذاریم. 

دکتر مهدی قائمی نیا مشاور بین المللی نوآوری

مهمان فصل اول

دکتر مهدی قائمی نیا

پست داک نوآوری و آینده پژوهی از دانشگاه دلفت هلند
دکترای تکنولوژی و آینده پژوهی از دانشگاه دلفت هلند
مشاور بین المللی نوآوری در ایران و هلند
مشاور همراه اول، ایرانسل، فالایتیو و …

دکتر مهدی قائمی نیا متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او پس از اخذ فوق لیسانس MBA از دانشگاه شریف، چندسالی کارآفرینی کرده است و سپس برای تحصیل در رشته تکنولوژی به دانشگاه دلفت در هلند رفته است.

او مدرک دکترای خود را در رشته تکنولوژی و آینده پژوهی و پست داک خود را در نوآوری و آینده پژوهی در همان دانشگاه ارائه کرده است.

مهدی هم اکنون بعنوان مشاور نوآوری در ایران و هلند مشغول است و در حال حاضر، به شرکت‌هایی مثل ایرانسل و هاب همراه اول مشاوره نوآوری می‌دهد.

مطالب تکمیلی قسمت چهارم از فصل اول