معرفی بهترین پادکست های روانشناسی

بهترین پادکست های روانشناسی | تاک شد

اگر طرفدار مباحث رواشناسی هستید؛ اما وقت ندارید که در این حیطه کتاب بخوانید، یا تحصیلات مرتبط در این زمینه ندارید، می‌توانید پادکست را به عنوان جایگزین کتاب و منبع مناسبی جهت یادگیری این حیطه به کار بگیرید. در این مطلب برای کمک به شما در زمینه پیدا‌کردن محتوای صوتی مناسب، بهترین پادکست های روانشناسی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را می‌دهیم.

بهترین پادکست های روانشناسی | تاک شد

بهترین پادکست های روانشناسی

روانشناسی حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که شامل روان‌کاوی، خودشناسی، روانشناسی انگیزشی و رابطه می‌شود. خوشبختانه در تمام این زمینه‌ها بهترین پادکست‌های فارسی وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. معرفی بهترین پادکست های روانشناسی را در این قسمت به تفکیک هر حوزه برای شما به انجام می‌رسانیم تا نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید و بتوانید با منابع معتبر و دست‌اول صوتی در حوزه‌های متفاوت روانشناسی آشنا شوید.

بهترین پادکست‌های روان‌کاوی

در روان‌کاوی، رفتار و فرآیندهای روانی انسان با استفاده از تحلیل ناخودآگاه او مورد مطالعه دقیق و کامل قرار می‌گیرد. روان‌کاوی فرد درمانگر به دنبال پیدا‌کردن ریشه‌های بیماری موردنظر در ناخودآگاه انسان است و از این طریق قصد درمان او را دارد. در میان بهترین پادکست های روانشناسی دو مورد وجود دارد که به طور اختصاصی به این حوزه می‌پردازند و از انواع رویکردها در این زمینه صحبت می‌کند. در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و در مورد آن‌ها توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

پادکست روانکاوی رواق

اگر به رویکرد اگزیستانسیالیسم علاقه دارید، باید به سراغ پادکست روانکاوری رواق بیایید. به گفته‌ی سازنده‌ی این پادکست، یعنی فرزین رنجبر هدف رواق کمک به مخاطبان در کشف زیست اصیل به صورت فردی است. در این محتوای صوتی، سازنده از آثار اروین یالوم، روانشناس معتبر استفاده می‌کند و منبع اصلی گفته‌های موجود در پادکست رواق، آثار او است. محتوای اصلی این پادکست کمی سنگین به نظر می‌آید؛ اما گوینده سعی می‌کند با استفاده از مثال‌های مختلف درک مطالب موجود در آن را راحت‌تر کند.

فرزین رنجبر خودش روانشناس است و به خاطر علاقه‌اش به اگزیستانسیالیسم این پادکست را شروع کرد و تا به حال 78 اپیزود از آن را منتشر کرده است. ایپزود اول و دوم این پادکست نیز بیشتر لایک موجود را داشته‌اند و مخاطبان بیشتر از بقیه‌ی قسمت‌ها به آن‌ها علاقه‌مند بوده‌اند.

پادکست روان‌کاوری هم‌آوا

پادکست هم‌آوا یکی دیگر از منابع صوتی روانکاوی است که در آن بیشتر به ارتباط انسان‌ها و اشتباهات آن‌ها در هنگام روابط احساسی پرداخته‌ می‌شود. سازنده‌ی این پادکست اشاره می‌کند: « رادیو هم‌آوا از منظر روان‌کاوی به موارد مشترک در میان انسان‌ها می‌پردازد و آن‌ها را به طور کامل بررسی می‌کند».

بررسی تخصصی موضوعات پادکست توسط سازندگان آن باعث می‌شود تا او بتوانند به طور علمی و دقیق آن‌ها را بررسی کنند. به این صورت مخاطب اطمینان پیدا خواهد کرد که موارد گفته‌‌ شده‌ پشتوانه‌ی علمی دارند و درست هستند. سازندگان این پادکست یعنی تیم رادیو هم آوا، در زمینه روان‌کاوی تخصص دارند. آن‌ها اهمیت موضوعات روان‌کاوی را درک می‌کردند و برای آگاهی دیگر افراد نسبت به این موضوعات ساخت آن را شروع کردند. پرلایک‌ترین قسمت‌های این پادکست، نیز اپیزودهای اول، پنجم و ششم آن هستند.

بهترین پادکست های روانشناسی | تاک شد

بهترین پادکست های خودشناسی

کسی که به سمت خودشناسی می‌رود، سعی می‌کند تا با شناخت ویژگی‌ها و رفتارهای انسانی خودش را بهتر و کامل‌تر بشناسد. خودشناسی به فرد در شناخت عادت‌های مخربش کمک زیادی می‌کند و به او اجازه می‌دهد، این رفتار‌ها و عادت‌های مخرب را به تدریج اصلاح کند. برای شناخت درست خودتان، باید از منابع مختلف و درست استفاده کنید.

یکی از منابع مهم پادکست‌های مفید و علمی است. در بخش بهترین پادکست های خودشناسی 3 مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پادکست خودشناسی ناجی

در پادکست ناجی، چکیده بهترین کتاب‌ها در حوزه خودشناسی به صورت ساده و قابل فهم برای مخاطبان گفته‌ می‌شود. هم‌چنین این پادکست حاوی گفتگوهایی است که جهت بالابردن سطح آگاهی در زندگی افراد مختلف و برای به وجو‌دآوردن حس بهتر برای اشخاص متفاوت نسبت به خودشان صورت می‌گیرد. این محتوای صوتی، طبق آمار ارائه‌شده توسط پادگیرهای مختلف، یکی از بهترین پادکست های روانشناسی به شمار می‌آید و دارای بیانی بسیار ساده و واضح است.

پری سازنده‌ی این پادکست و یک کوچ بیزنس موفق است و تحصیلات کوچینگ خودش را در دانشگاه جورجینای آمریکا به انجام رساند. او این پادکست را از اوایل سال 98 شروع کرد و به دلیل علاقه‌اش به این حوزه و بسط آگاهی افراد در این زمینه، تولید این محتوای صوتی را آغاز کرد. اپیزود دوم این پادکست بیشترین لایک را تا به حال کسب کرده است.

پادکست خودشناسی توسعه فردی

پادکست خودشناسی شخصیت به شناخت بهتر شخصیت انسان کمک می‌کند و در این جهت از صحبت‌های اساتید مختلف روانشناسی مانند دکتر مکری و دکتر سرگلزایی کمک می‌گیرد. موضوعات مختلف مربوط به شخصیت مانند آسیب‌های کودکی در بزرگسالی، رابطه‌های دوستانه و عاشقانه میان افراد، تنهایی و اختلالات شخصیتی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

این پادکست توسط پوریا احمدی بنیان‌گذار گروه توسعه‌ی فردی در مسیر است و در این محتوای صوتی چکیده‌ی مقالات دانشگاهی این حوزه را برای شما بیان می‌کند. انگیزه او از ساخت این پادکست آگاهی‌بخش در زمینه توسعه فردی است و ساخت آن را از اواسط سال 98  شروع کرد. مخاطبان اپیزود 353 ام این پادکست را بیشتر از بقیه‌ی قسمت‌ها دوست داشته‌اند و این قسمت بیشترین تعداد لایک را به خودش اختصاص داده‌ است.

پادکست خودشناسی خویشتن نو

اگر به دنبال لحظاتی پر از آرامش انرژی مثبت هستید، باید به سراغ پادکست خودشناسی خویشتن نو بیایید. زیرا در این محتوای صوتی سازنده سعی می‌کند با مدیتیشن، بیان داستان‌های کوتاه و انگیزه‌بخش، چنین لحظاتی را برای شما به وجود بیاورد. این محتوای صوتی توسط گروه خویشتن نو ساخته‌ می‌شود که در همین زمینه مشغول به کار هستند. آن‌ها خودشناسی را با استفاده از یک روش تحلیل خاص به نام TA بررسی می‌کند و انگیزه‌ی آن‌ها از ساخت این پادکست افزایش آگاهی‌بخشی در زمینه‌ی مهارت‌های فردی و این رویکرد است.

بهترین پادکست روانشناسی انگیزشی

پادکست روانشناسی انگیزشی به فرد کمک می‌کند تا بتواند در زندگی خودش موفق‌تر باشد و با انگیزه‌ی بالاتری به انجام کارهای مختلف خودش بپردازد. در این قسمت بهترین پادکست انگیزشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پادکست های روانشناسی | تاک شد

پادکست روانشناسی انگیزشی Self Improvement, Personal Growth & Entrepreneurship

پادکست روانشناسی انگیزشی Self Improvement, Personal Growth & Entrepreneurship در میان بهترین پادکست های روانشناسی انگلیسی قرار می‌گیرد، زیرا به موضوع بسیار مهمی می‌پردازد که نیاز به برخورداری از آگاهی بالا و پشتکار فراوان دارد.

در این پادکست به موضوعات مرتبط با رشد شخصی پرداخته‌ می‌شود و در مورد آن‌ها نیز توضیحات لازم داده‌ می‌شود. این پادکست توسط Rafael Eliassen ساخته‌ می‌شود. رافائل یک سخنران، مشاور و کارآفرین است و به گفته‌ی خودش برای نشان‌دادن پشت صحنه عوامل اثرگذار در موفقیت تولید این محتوای صوتی را آغاز کرد. پر لایک‌ترین اپیزود این پادکست، قسمت 368 آن است.

پادکست روانشناسی انگیزشی The Steve Harvey Morning show

پادکست روانشناسی انگیزشی The Steve Harvey Morning show کوتاه و 10 دقیقه‌ای است. استیون هاروی در این محتوای صوتی به مسائل انگیزشی و معنوی مرتبط با موفقیت می‌پردازد و در مورد آن‌ها صحبت می‌کند.

استیون هاروی یکی از مجریان معروف در آمریکا است که صحبت‌های بسیار جذابی دارد و این موضوع باعث شده‌ تا طرفداران بسیار داشته باشد. این برنامه هر روز صبح از ساعت 6 تا 10 صبح برگزار می‌شود و در آن موضوعات مختلفی بررسی می‌گردد. هدف از ساخت این پادکست دسترسی افراد به محتوای صوتی برنامه‌ی The Steve Harvey Morning show است. اپیزود 1544 این پادکست نیز بیشترین لایک را دارد.

بهترین پادکست های روانشناسی | تاک شد

بهترین پادکست روانشناسی رابطه

روابط یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در مورد آن‌ها آگاهی لازم را داشته باشید تا بتوانید رابطه‌ی درستی را ایجاد و نگهداری کنید. گوش‌دادن‌ به پادکست روانشناسی رابطه یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن‌ به این هدف است. به همین دلیل در ادامه یکی از بهترین پادکست های روانشناسی و این حوزه را به شما معرفی می‌کنیم.

پادکست روانشناسی پادکست مشاوره دکتر فهیمه رضایی

پادکست روانشناسی رابطه خانواده به خطرهای موجود برای روابط می‌پردازد و تمامی موارد موردنیاز برای ایجاد یک رابطه‌ی مناسب را بررسی می‌کند تا به شما در این جهت کمک کند و ایجاد و نگهداری از آن‌ها را برای افراد مختلف راحت‌تر کند. سازنده‌ی این پادکست خانم فهمیه رضایی است که دکترای روانشناسی بالینی دارد و برای بهبود روابط و موارد مربوط به آن، پادکست موردنظر را می‌سازد. اپیزود 72 ام این پادکست نیز بیشترین لایک را دارد.

جمع بندی

گوش‌دادن به پادکست یکی از بهترین راه‌ها برای کسب آگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله روانشناسی است. به همین دلیل و برای کمک به شما در زمینه‌ی یافتن‌ مناسب‌ترین محتواهای صوتی در این حوزه، بهترین پادکست های روانشناسی را در این مطلب معرفی کردیم. معرفی انجام‌شده‌ به صورت دسته‌بندی‌شده صورت گرفته‌ است تا بتوانید به‌راحتی مورد مناسب خودتان در زمینه‌های مختلف روانشناسی را پیدا کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم، به پادکست‌های معرفی‌شده سر بزنید و آن‌ها را در برنامه‌ی خودتان قرار بدهید. هم‌چین گوش دادن به اپیزود های فصل اول تاک شد را به شما توصیه می‌کنیم که در آن از نوآوری و خلاقیت صحبت شده و فرد نوآور را تعریف کرده است.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *