۱۲ پادکست مالی و اقتصادی که به مدیریت زندگی مالی شما کمک می کند

معرفی پادکست مالی و اقتصادی | تاک شد

هیچ‌کدام از ما تا قبل از آن‌که وارد بازار کار شویم، با حجم گسترده‌ی ناثباتی در اقتصاد کشور مواجه نبودیم. در چنین شرایطی اگر بتوانیم دانش اقتصادی خود را بالا ببریم خواهیم توانست ارزش سرمایه‌ی خود را بیشتر حفظ کنیم.

در این مقاله با بررس انواع پادکست مالی و اقتصادی ایران و جهان، کمک می‌کنیم راه‌های مدیریت و حفظ ارزش اقتصادی سرمایه‌ی خود را بهتر متوجه شوید. پس تا انتها همراه ما باشید.

بهترین پادکست مالی

اگر می‌خواهید در ارتباط با مسائل مالی و تاثیر آن در زندگی اطلاع پیدا کنید، پادکست‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم می‌توانند برای شما مفید باشند. همچنین برای آشنایی با بهترین پادکست های تاریخی به این صفحه مراجعه کنید.

پادکست سواد مالی و اقتصادی

این پادکست گفتگوی چند قسمتی حسن آقای میری معروف و صادق الحسینی – اقتصاد دان – است که در سلسله لایو هایی در اینستاگرام پخش شد و صوت این گفتگو ها بعنوان یک پادکست منتشر شد. این پادکست مالی و اقتصادی فعلا بروزرسانی نمی شود. این گفتگوها برای مخاطب عام و فراگیری یک مسیر رشد مالی بسیار مفید است.

معرفی پادکست سواد مالی | تاک شد

زنان و پول

  • تاریخ انتشار اپیزود: یک‌شنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها
  • میانگین مدت زمان هر قسمت: 20-30 دقیقه

«سوزه اورمان» با بیش از 40 سال تجربه به شنوندگان خود می‌آموزد که نمی‌توانند مشکل مالی را با پول حل کنند. او شنوندگان را تشویق می‌کند تا به درون خود توجه کنند و به آن‌ها قدرت می‌دهد تا سرنوشت خود را کنترل کنند. به‌نظر سوزه اورمان پول هدف نهایی زندگی نیست، بلکه وسیله‌ای برای داشتن یک زندگی کامل و معنادار است.

پس پول

  • تاریخ انتشار اپیزود: دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها
  • میانگین مدت زمان هر قسمت: 30 دقیقه

در این پادکست مالی و اقتصادی «فرنوش ترابی» به‌عنوان یک خبرنگار مالی، نویسنده و شخصیت تلویزیونی، گفتگوهای صریحی درباره استراتژی‌های پولی انجام می‌دهد. در این پادکست او با با ذهن‌ها و تاثیرگذاران برتر در تجارت جهان از جمله «آریانا هافینگتون»، «ست گودین» و «مارگارت چو» مصاحبه می‌کند و نکات مفیدی را به شنوندگان ارائه می‌دهد. به‌علاوه، او جمعه‌ها به سوالات مالی شنوندگان که به کمک هشتگ #AskFarnoosh پرسیده‌اند، پاسخ می‌دهد.

پادکست فرنوش ترابی | تاک شد

بهترین پادکست مدیریت مالی

اگر در زمینه‌ی مدیریت پول خود مشکل دارید، شنیدن‌ پادکست‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمایش دیو رمزی

  • تاریخ انتشار اپیزود: سه قسمت در هر روز هفته
  • میانگین مدت زمان برای هر قسمت: 40 دقیقه

یکی از بهترین پادکست های مالی نمایش دیو رمزی است. دیو رمزی در این پادکست مالی و اقتصادی توصیه‌هایی را در مورد زندگی و پول به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. هم‌چنین او به سوال‌های تماس گیرندگانی که به دنبال یادگیری نحوه رهایی از بدهی و شروع ساختن‌ برای آینده هستند، پاسخ می‌دهد.

علاوه بر این او نکاتی را در مورد نحوه‌ی تغییر دادن‌ اوضاع، ساده کردن امور مالی شخصی و مدیریت پول پیشنهاد می‌دهد. هدف دیو رمزی ارائه طرحی است که هر کسی بتواند با کمک آن امور مالی خود را مدیریت کند.

بهترین پادکست مالیاتی | تاک شد

پادکست کلارک هاوارد

  • تاریخ انتشار اپیزود: هرروز هفته
  • میانگین مدت زمان قسمت: 40 دقیقه

کلارک هاوارد سازنده‌ی پادکستی است که به ‌نام خود او شهرت دارد و به عقیده برخی افراد بهترین پادکست اقتصادی است. او در این پادکست به‌عنوان مجری برنامه گفتگوی رادیویی سندیکایی ملی و گزارشگر اخبار تلویزیونی، قصد دارد به شنوندگانش کمک کند تا کنترل امور مالی خود را به‌دست بگیرند. برای رسیدن‌ به این هدف او با ارائه نکات صرفه جویی در هزینه، توصیه‌ها در زمینه خرج پول، معاملات داغ و اخبار اقتصادی به افراد کمک کند.

او توصیه‌های عملی خود را برای کمک به شنوندگان برای صرفه‌جویی در پول و «پرهیز از خرابکاری» با آن‌ها به ‌اشتراک می‌گذارد تا بتوانند یک زندگی مالی سالم داشته باشند.

پول جیب بزرگ

  • تاریخ انتشار اپیزود: دوشنبه‌ها
  • میانگین مدت زمان هر اپیزود: بیش از 60 دقیقه

پول جیب بزرگ یکی از بهترین پادکست های مالی است که کارشناسان مالی «میندی جنسن» و «اسکات ترنچ» آن را میزبانی می‌کنند. آن‌ها با رهبران مالی مصاحبه می‌کنند که چگونه درآمد بیشتری داشته باشند، بیشتر پس‌انداز کرده، هوشمندانه‌تر خرج کنند و ثروت خود را از این طریق افزایش دهند.

هم‌چنین در این برنامه آن‌ها به شنوندگانشان توصیه‌های ملی را در مورد چگونگی نظم بخشیدن‌ به «خانه مالی» خود ارائه می‌کنند.

بهترین پادکست اقتصادی | تاک شد

بهترین پادکست مالیاتی

قوانین مالیاتی در هرکشور متفاوت است. بنابراین برای شنیدن‌ بهترین پادکست مالیاتی که بتواند به شما کمک کند، باید به سراغ نمونه‌های ایرانی بروید.

رادیو مالی سپیدار سیستم

رادیو مالی سپیدار سیستم یک رادیو مخصوص موضوعات مالیاتی نیست. اما اگر به ‌دنبال اطلاع پیدا کردن از این مسائل می‌گردید، در اپیزودهای مختلف این رادیو می‌توانید پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

این مجموعه پادکست مالی و اقتصادی در اپیزودهای مختلف به موضوعات حوزه حسابداری و مدیریت کسب و کار می‌پردازد. این رادیو با کمک اساتید برجسته تلاش می‌کند تا مسائل مربوط به کسب و کار افراد را مورد بررسی قرار دهد.

بهترین پادکست اقتصادی

اگر می‌خواهید با مسائل اقتصادی روز جهان و تاثیر آن‌ها بر اقتصاد ایران آشنایی پیدا کنید، بهترین پادکست های مالی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، از دست ندهید.

اکوتوپیا

پوریا بختیاری این پادکست مالی و اقتصادی را تولید می کند. این یک پادکست با موضوعات اقتصادی است که در قالب داستان و روایت و با بیان خوبی منتشر می شود. این پادکست جزو معروف ترین و پر مخاطب ترین پادکست ها با موضوع اقتصادی برای مخاطب عام است.

پرسه‌زنی در بازار

  • زمان انتشار: هر هفته

پادکست پرسه‌زنی به‌عنوان بهترین پادکست مدیریت مالی داخلی، در بازار مفاهیم بنیادی بازارهای مالی و رویدادهای به‌روز اقتصادی را با زبانی ساده به مخاطبان فارسی زبان خود ارائه می‌کند. زبان ساده و گویای این پادکست باعث شده‌ است تا محتوای آن برای افراد تازه کار و غیرمتخصص در زمینه‌ی اقتصادی نیز مفید باشد.

مهدی، سازنده‌ی این پادکست اعتقاد دارد که با توضیح ساده اقتصادی می‌توان‌ آن‌ها را از حالت پیچیده‌ و ملال آور خارج کرد و به عمق مفاهیم آن پی برد.

معرفی پادکست پرسه زنی در بازار | تاک شد

پادکست اقتصادی سکه

مهدی ناجی با ساختن‌ سکه بهترین پادکست اقتصادی فارسی را به مخاطبان علاقه‌مند به اقتصاد ارائه داده‌ است. این پادکست گفتگو محور است و در هر قسمت مهدی ناجی با کارشناس‌های مختلف مسائل اقتصادی درباره مسائل روز اقتصادی صحبت می‌کند.

تمرکز این پادکست روی اتفاق‌های درون ایران و تاثیری که بر مردم می‌گذارند است. تبعات دوره‌ی سربازی برای اقتصاد ایران، تاثیر کنکور بر عدالت آموزشی، بررسی سیاست سهمیه‌بندی بنزین، آثار تورم بر اقتصاد ایران و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا از جمله موضوعاتی هستند که در این پادکست به آن‌ها پرداخته‌اند.

پادکست موفقیت مالی | تاک شد

پادکست اقتصادی تیمچه

اگر به ‌دنبال بهترین پادکست اقتصادی فارسی می‌گردید، تیمچه یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای شما است. سینا موسوی میزبان و مجری این پادکست است و در هر قسمت به بررسی اتفاق‌های روز و مفاهیم اقتصادی مرتبط با آن می‌پردازد. بسته‌ به کشش موضوع و اهمیت آن، ممکن است بررسی بعضی از مسائل و مفاهیم چند اپیزود طول بکشد.

پرونده‌هایی درباره‌ی تحریم، نفت و اقتصاد شرق آسیا، درباره‌ی نقش نهادهای قانونی و حقوقی در زندگی روزمره، راز ثروت‌سازی کشورهای مختلف و موضوعات دیگر از جمله مسائلی هستند که در این پادکست بررسی شده‌اند.

در ادامه می‌توانید یک پادکست در زمینه تکنولوژی که در آن از فهم تکنولوزی تا نوآوری را تعریف کرده، ببینید و بشنوید.

پادکست اقتصادی | تاک شد

پادکست اقتصاد ایران در گذر از بحران

پادکست اقتصاد ایران در گذر از بحران، نسبت به دیگر بهترین پادکست های مالی که معرفی کردیم جدیدتر است اما مسائل را به‌صورت کاملا حرفه‌ای بررسی می‌کند. یکی از دلایل حرفه‌ای بودن این پادکست صادق الحسینی میزبان این برنامه است که خود او تحلیلگر مسائل اقتصادی به‌شمار می‌آید.

هدف از این پادکست بررسی مسائل و موضوعاتی است که نام آن‌ها برای خیلی از افراد آشنا است اما اطلاعات دقیقی از آن ندارند و همیشه بحث‌برانگیز بوده‌اند. تورم، نرخ بهره، قیمت‌گذاری و نوسانات ارزی از جمله این موضوعات هستند.

صادق الحسینی تنها گوینده‌ی این برنامه نیست و در قسمت‌هایی از پادکست موفقیت مالی خود برای بررسی شفاف‌تر و دقیق‌تر موضوعات به‌سراغ کارشناس‌ها و تحلیلگران دیگر نیز می‌رود. بررسی بودجه 1400 و کسری آن به‌همراه علی مروی که تحلیلگر اقتصادی است، از جمله برنامه‌های گفتگو محور این پادکست به‌شمار می‌آید.

پادکست اقتصاد ایران | تاک شد

سخن نهایی

هر فردی برای رشد اقتصادی و حفظ ارزش سرمایه خود باید مسائل اقتصادی روز را دنبال کند و راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز یاد بگیرد. در این مطلب انواع پادکست مالی و اقتصادی را معرفی کردیم تا با دنبال کردن آن‌ها و گوش دادن به بهترین پادکست های داستانی فارسی و انگلیسی بتوانید به هدف مالی خود در زندگی بهتر برسید.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *