سمیرا طوفانی اصل

samira tofani

مهمان اپیزود چهارم تاک شد پلاس

بیش از 12 سال تجربه نوآوری با دیزاین و تمرکز بر اثرگذاری جمعی

فعالیت حرفه‌ای من شامل حضور در سازمان‌ها و مشاوره به کسب‌وکارها در صنعت‌ها و بخش‌های مختلف و هم چنین کارآفرینی است. تلاش می‌کنم تا آن‌چه از دانش کسب‌وکار و علوم شناختی می‌آموزم را با «تفکر دیزاین» پیوند بزنم و محصولات، خدمات و تجربه‌های عمیق و ارزشمندی برای افراد و  همچنین کسب‌وکارها خلق کنم.

در مسیر مدیریت و راهبری تیم‌های محصول و خدمات، به طراحی ساختار سازمانی، مدیریت عملیات تیم‌های دیزاین و پیاده‌سازی فرهنگ همدلی، چابکی و نوآوری پرداختم.

پادکست‌های مربوط این اپیزود را با صحبت‌های خانم سمیرا طوفانی اصل را در صفحه اپیزود چهارم تاک شد پلاس  بشنوید و لذت ببرید.

تجربه‌های حرفه‌ای در سازمان‌ها

  • مدیرارشد و راهبر طراحی تجربه و خدمات

    تهران، ایران، تیر 1402 تا کنون

    گروه صنعتی انتخاب، بزرگترین تولید کننده لوازم خانگی در ایران است.

    هدایت و مدیریت طراحی خدمات و تجربه برای 6 گروه برندهای محصولی و 1 برند خدماتی و 1 برند کارفرمایی در هلدینگ انتخاب با تمرکز بر مشتری محوری.

  • مشاور و راهبر طراحی خدمات و طراحی تجربه کسب‌وکار

    تهران، ایران، تیر 1401 تا تیر 1402

    • طراحی تجربه کارکنان و مشتریان، طراحی ارزش پیشنهادی کسب‌وکار، طراحی تجربه خدمات.
    • آموزش و هدایت تیم‌های چندتخصصی برای رسیدن به نوآوری و یکپارچگی در مفهوم طراحی تجربه.
  • مشاور و راهبر تجربه کارکنان

    تهران، ایران، تیر 1401 تا اسفند 1401

    همراه اول، اولین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در ایران است که بیش از 100 میلیون مشترک دارد.

    • آموزش و راهبری تیم تجربه کارکنان برای طراحی تجربه
    • بازطراحی سرویس‌های منابع انسانی و بهبود تجربه هرروزه‌ کارکنان با رویکرد هم‌آفرینی و مشارکت کارمندان در تمامی فرآیندها و نقاط تعامل.
  • رییس اداره طراحی خدمات و محصولات فروش

    تهران، ایران، اسفند 1399 تا خرداد 1401

    دعوت به همکاری از شرکت زیرمجموعه روبیکا برای ایجاد و راهبری تیم طراحی خدمات.

    • تدوین استراتژی و OKR و طراحی ساختار اولین تیم دیزاین منطبق بر ساختار سازمانی همراه اول.
    • مدیریت و هدایت تیم چندتخصصی برای طراحی محصولات دیجیتال و خدمات در نقاط تعامل فیزیکی و دیجیتال.
    • بهبود سفرهای مشتری، بازطراحی فرآیندهای کلیدی داخلی، ساخت بلوپرینت‌های خدمت، تعریف استراتژی خدمات و نقشه‌راه توسعه محصولات.
    • مشارکت و هم‌آفرینی با سایر تیم‌های فروش و بازاریابی شامل تیم عملیات فروش، پشتیبانی و فروش دیجیتال به به منظور یکپارچه کردن تجربه مشتری و بهبود خدمات و محصولات.
  • مدیر سرویس‌های دیجیتال در روبیکا

    تهران، ایران، شهریور تا فروردین 1400

    روبیکا یک سوپراپلیکیشن است و پرکاربرترین پیام‌رسان ایرانی است.

    • همکاری با مدیرعامل در ایجاد دپارتمان توسعه محصول، تدوین استراتژی و OKRs برای تیم‌های سرویس اصلی (پیام‌رسان و شبکه اجتماعی)، تعریف، طراحی و پیاده‌سازی ساختار تیم‌های سرویس‌های دیجیتال براساس روش مدیریت چابک در مقیاس بزرگ و چارچوب اسکرام.
    • تمرکز بر پیاده‌سازی و رشد پورتفولیوی سرویس‌ها با محوریت تجربه مشتری عالی در راستای اهداف مالی و استراتژیک سازمان
    • ایجاد فرهنگ طراحی و نوآوری و ارائه سرویس‌های جدید مبتنی بر نوآوری در مدل کسب‌و‌کار
    • مدیریت و رهبری افراد در ساختار ماتریسی تیم
  • طراح ارشد سرویس در سحاب

    تهران، ایران، فروردین 1398 تا فروردین 1399

    سحاب یک شرکت تخصصی در حوزه علوم داده است و با استفاده از داده برای کسب‌وکارها ارزش ایجاد می‌کند.

    • طراح دوره مدیریت محصول سازمانی، EPM Program
    • طراح خدمات ارشد شرکت مشاوران سحاب
    • طراح خدمات ارشد، راه‌کار سازمانی سکان
  • سرپرست طراحی محصول در NGO  باور

    تهران، ایران، خرداد 1396 تا مهر 1398

    باور یک سازمان مردم نهاد است که ماموریت آن ساختن یک محیط حمایتی برای زنان خودسرپرست است که به دنبال رشد و توانمندسازی هستند

    • هدایت فرآیند طراحی و تولید محصولات از طریق برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی محصول برای دست ساخته‌های خانگی شامل طراحی، نظارت بر تامین و تولید محصول و هدایت تیم‌ها.
  • سرپرست طراحی داخلی معماری و طراحی محصول در اِسپی‌بنا

    مشهد، ایران، شهریور 1392 تا فروردین 1396

    اِسپی‌بنا یک شرکت مهندسین مشاور پایه 1 است که پروژه‌های عمرانی و معماری با محوریت مسکونی و اقامتی طراحی، اجرا و نظارت می‌کند.

    • طراحی داخلی و بیرونی برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری و طراحی پشت بام سبز
    • مدیریت داخلی شرکت در زمینه فرآیندهای مرتبط با طراحی و تیم‌های اجرا
  • سرپرست طراحی و استایلیست مبلمان در هولدینگ فارِست مبل

    تهران، ایران، تیر 1392 تا اردیبهشت 1393

    فارست مبل یک هولدینگ در زمینه تولید، واردات و صادرات مبلمان خانگی و اداری است و برندهایی مثل سه‌با، نیلز، چیلک و … را دارد.

    • طراحی تجربه مشتری بر مبنای ارزش‌های برند
    • تهیه نقشه‌های فنی مبلمان و تغییر خط تولید سنتی به مدرن با هدف صادرات محصول با کیفیت
    • بازطراحی محصولات قدیمی و طراحی محصولات جدید همراه با انتخاب استایل جدید و دست‌یابی به فروش بیشتر محصولات
    • هدایت و نظارت بر کارگاه‌های رنگ و رویه کوبی
  • طراح ارشد دکور در مبلمان کودک و نوجوان چیلَک

    تهران، ایران، تیر 1392 تا اردیبهشت 1393

    چیلک برند مبلمان کودک و نوجوان در ترکیه است که بیش از 400 شعبه فعال در دنیا دارد.

    • طراحی داخلی فروشگاه‌های چیلک در ایران
    • دریافت جایزه بهترین دکور نمایشگاهی، رویاک 92 برای طراحی اتاق VIPواقع در بازار مبل شماره 3

تجربه‌های کارآفرینی

  • تیم طراحی و برگزار کننده در کنفرانس بین‌المللی SDN Learning Fest 2022

    بین‌المللی، دی 1400 تا خرداد 1401

    کنفرانس بین‌المللیSDNLF22  اولین فستیوال یادگیرندگان جوان طراحی خدمات است که توسط نهاد مرجع و بین‌المللی طراحان خدمات (SDN) برگزار می‌شود. هدف آن گسترش شناخت و دانش درباره طراحی خدمات در دنیا است.

    • فعالیت در تیم طراحی تجربه و کانسپت (ExCo). طراحی کانسپت اصلی این کنفرانس، عنوان، موضوع اصلی، کارگاه‌های تخصصی، مناظره‌های دیزاین، دستاوردهای دیزاین، سخنرانان جوان، شبکه سازی و استعدادیابی.
    • برگزاری کنفرانس 24 ساعته و اجرا برنامه‌ها در روز رویداد.
  • سخنران
  • تدریس
  • مدیر تیم تجربه گروه بایاس

    تهران، ایران، خرداد 1399 تا خرداد 1401

    گروه بایاس (BIAS) با بهره‌گیری از دانش علوم رفتاری و کاربرد داده، به ترویج راه‌کارهای تغییر رفتار در حوزه سیاست‌گذاری و کسب‌وکار می‌پردازد.

    • عضو هیئت موسس
    • تعریف، طراحی و پیاده سازی استراتژی‌ها در سرویس‌ها و تجربیاتی که منجر به تغییر در رفتار مشتری می‌شود.
    • راهبری طراحی خدمات و تجربه از دریچه رفتار انسانی و داده‌ها به منظور ایجاد فرصت‌های رشد و اثرگذاری، در راستای استراتژی و اهداف کسب‌وکار.
  • هم‌بنیانگذار و موسس آژانس نوآوری و دیزاین کوالیا

    تهران، ایران، آبان 1397 تا شهریور 1399

    کوالیا یک آژانس نوآوری با تمرکز بر نوآوری خدمات است و شامل خدماتی مثل دیزاین سرویس‌های و کسبوکار، بینش‌های استراتژیک، تجربه برند، نوآوری اجتماعی، راه‌کارهای دیجیتال و توانمندسازی افراد است.

    • به عنوان موسس و مالک، مدیریت تمامی افراد، فرآیندها و سرویس‌های قابل ارائه
    • به عنوان مدیرارشد دیزاین، راهبری برنامه‌ریزی‌ها و اجرای فرآیندهای نوآوری، شناخت نیاز و رفتار ذی‌نفعان از طریق تحقیقات و تحلیل آن‌ها تا طراحی راهکارها و آزمایش ایده‌ها برای پیاده‌سازی تجربه مشتری عالی و طراحی راه‌کارهای یکپارچه
    • ساخت تیم و هدایت تیم‌های مختلف پروژه برای ارائه سرویس‌های دیجیتال و فیزیکی با کیفیت
    • طراحی سرویس‌های اصلی و نوآوری مدل کسب‌وکار برای صاحبان کسب‌وکارها
    • تسهیلگری جلسات تفکر دیزاین و طوفان فکری با اعضای تیم و جلسات مشترک با ذی‌نفعان
    • طراحی و اجرای برنامه‌های رشد، دوره‌ها و بوت‌کمپ‌های آموزشی مختلف از جمله بوت‌کمپ دو هفته‌ای دختران نوجوان تهران، به سفارش معاونت اجتماعی شهرداری تهران
  • هم‌بنیانگذار شرکت اکسسوری خانگی و چوبی همنشین

    مشهد، ایران، شهریور 1395 تا آبان 1397

    همنشین یک شرکت تولید کننده اکسسوری چوبی خانگی است.

    • برنامه‌ریزی و طراحی تمامی فرآیندهای طراحی تا تولید محصولات
    • تدوین استراتژی‌های کسب‌وکار و استراتژی‌ محصولات
    • تدوین نقشه‌های تولید محصولات چوبی همراه با جزییات فنی
    • مونتاژ قطعات و نظارت مستمر بر جزییات اجرا

جوایز و افتخارات

  • رتبه اول، برای طراحی مبلمان شهری بافت تاریخی شهر تهران، میدان مشق

شهرداری تهران، تابستان 93

  • رتبه اول، برای طراحی بهترین دکور نمایشگاهی، طراحی اتاقVIP  برند چیلک

جایزه دکور اکسپو، تهران، ایران، زمستان 92، رویاک 92

  • انتخاب بازدیدکنندگان، برای طراحی لیوان چای

شرکت گلستان، تابستان 90

دوره‌ها و گواهینامه‌ها

04/1401  SDN Academy, Dr Tina Weisser, Service Design Management

10/1401 سازمان تجارت جهانی، تدریس تفکر طراحی

04/1401  SDN Academy, Dr Tina Weisser, Service Design Leadership Lab

02/1401 Landmark Worldwide, Graduated from The Landmark Forum

03/1401 سازمان تجارت جهانی، تربیت مربی در زمینه تفکر طراحی

12/1400  آکادمی کار و کسب، بابک هزاوه، دوره پایه ITIL® 4

05/1400  رستاک، روزبه کتب‌زاده، تحلیل کسب‌وکار، پرونده تجاری

03/1400  رستاک، روزبه کتب‌زاده، مدیریت پروژه (PMBOK) و مدیریت چابک

01/1400 IBM, Enterprise Design Thinking Co-Creator

12/1398 IBM, Enterprise Design Thinking Practitioner

تجربه‌های تدریس

  1. مدرس دوره کمپ تفکر طراحی در آکادمی ایرانسل، تابستان 1402
  2. مدرس و طراح دوره تفکر طراحی برای طراحان گرافیک در آکادمی ساعت شنی، تابستان 1402
  3. مدرس و طراح دوره طراحی خدمات در آکادمی اسپارت دیزینس، تابستان 1402
  4. مدرس و مشاور طراحی خدمات برای مرکز دارایی‌های فکری در معاونت علمی، فناوری ودانش بنیان، بهار و تابستان 1402
  5. مدرس و طراح کمپ تفکر طراحی در مارنو آکادمی، با همکاری سازمان تجارت جهانی، زمستان 1401 تا بهار 1402
  6. مدرس و طراح درس دیزاین در مقطع دبیرستان، برای مدرسه تلفیقی علوم‌انسانی، هنر، دیزاین «آن»، سال تحصیلی 1401-1402
  7. مدرس و طراح دوره تفکر طراحی در آکادمی فشن دیزاین مهرازی، پاییز 1401
  8. آموزش تفکر طراحی برای دانشجویان رشته طراحی صنعتی، دانشگاه الزهرا، تابستان 1401
  9. آموزش دوره پیشرفته «اسپرینت طراحی خدمات در گردشگری» (24 ساعت)، دانشکده گردشگری دانشگاه تهران، 1401
  10. طراحی، اجرا و مدرس دوره کوتاه «تفکر طراحی در فیلم‌سازی» (5 روز)
  11. مدرس دوره پیشرفته «تفکر طراحی در منابع انسانی» برای واحد منابع انسانی شرکت ارتباطات سیار، همراه اول، تهران، 1401
  12. منتور استارتاپ در رویداد ملی «ارزش آفرینی دختران دا»، مشهد، 1401
  13. تیم طراحی و برگزار کننده در کنفرانس بین‌المللی SDN Learning Fest 2022
  14. سخنران بخش Design Showcase  در کنفرانس بین‌المللی SDNLF22 با موضوع “When Every Silo Matters”
  15. مدرس کارگاه در کنفرانس بین‌المللی SDNLF22 با موضوع “Stop Designing, Start Empathizing”
  16. طراحی بوت‌کمپ دو هفته‌ای (6 ساعت) با موضوع «طراحی رفتاری» و مدرس آموزشی برای مدیران محصول در مدرسه مدیریت محصول بوژان
    (بوژان مدرسه مدیریت محصول دیجیتال است.)
  17. طراحی دوره آموزشی تفکر طراحی و آموزش به عنوان مربی برای گروه پژوهشی راچونه، 1399 و 1400
    (گروه پژوهشی با دورنمای ایجاد شبکه‌ای از پژوهشگران و عمل‌ورزان حوزه مدیریت استراتژیک است که نوآوری و تجاری‌سازی ایده‌های جمعی را دنبال می‌کنند، است.)
    – طراحی دوره آموزشی «تفکر طراحی» در سه سطح آموزشی و برای مدیران ارشد و میانی شهرداری تهران
    – طراحی دوره آموزشی مقدماتی «اسپرینت طراحی خدمات در گردشگری» (16 ساعت)، دانشکده گردشگری دانشگاه تهران
    – طراحی دوره آموزشی پیشرفته «اسپرینت طراحی خدمات در گردشگری» (24 ساعت)، دانشکده گردشگری دانشگاه تهران
  18. طراحی برنامه آموزشی EPM (Enterprise Product Management) برای شرکت سحاب، آغاز به کار آکادمی سحاب
    سحاب یک شرکت تخصصی در حوزه علوم داده است و با استفاده از داده برای کسب‌وکارها ارزش ایجاد می‌کند.
  19. طراحی، برنامه ریزی، اجرا و مدرس آموزشی بوت‌کمپ «تفکر طراحی» (4 روز) برای دختران نوجوان شهر تهران به سفارش شهرداری تهران، معاونت اجتماعی امور بانوان در آژانس نوآوری و دیزاین کوالیا
    کوالیا یک آژانس نوآوری با تمرکز بر سرویس دیزاین است و شامل خدماتی مثل دیزاین سرویس‌ها و کسبوکار، بینش‌های استراتژیک، تجربه برند، نوآوری اجتماعی، راه‌کارهای دیجیتال و توانمندسازی افراد است.
  20. آموزش تفکر دیزاین، سطح پیشرفته در بوت‌کمپUX  دیزاین برای شتاب دهنده گرین تک، مشهد
  21. آموزش تفکر دیزاین، سطح مقدماتی در بوت‌کمپUX  دیزاین برای شتاب دهنده گرین تک، مشهد