اسلوگان تبلیغاتی چیست؟ + 52 نمونه شعار تبلیغاتی

اسلوگان تبلیغاتی چیست؟ + 52 نمونه شعار تبلیغاتی | تاک شد

اسلوگان تبلیغاتی چیست ، سوالی که پیش از پاسخ به آن باید بدانید که در شکل‌گیری و شناخته شدن هویت یک برند، عوامل متعددی دخیل هستند. به عنوان مثال لوگوی یک برند در شکل ‌گیری هویت بصری برند موثر است؛ همانطور که شعار تبلیغاتی یا همان اسلوگان در شکل‌گیری هویت کلامی برند تاثیر گذار است. شناخت نمونه شعارهای تبلیغاتی کمک میکند این موضوع را بهتر درک کنید.

بد نیست بدانیم که ریشه کلمه Slogan به اسکاتلند برمی‌گردد و به معنی «فریاد جنگ» است؛ یعنی کاری که سربازان پیش از ورود به میدان مبارزه انجام می‌دادند. اگر بخواهیم معنای ریشه این کلمه را با معنای امروزی آن ادغام کنیم میتوانیم بگوییم اسلوگان یک گزاره کوتاه و در عین حال تاثیر گذار و قابل درک است که به آسانی در ذهن مشتری جای می‌گیرد.

مثل هزاران شعار تبلیغاتی که سال ‌ها در یاد و خاطرات باقی مانده و به پایه و اساس کمپین‌ های تبلیغاتی و بازاریابی بی‌ شماری تبدیل شده‌ اند؛

چرا به شعار تبلیغاتی برای برند خود نیاز داریم؟

دلایل ایجاد شعارهای تبلیغاتی را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. نشر اطلاعات

در فهم سوال اسلوگان تبلیغاتی چیست ، باید به سراغ دومین دلیل از ایجاد شعار تبلیغاتی برویم. همانطور که گفتیم الویت در انتخاب اسلوگان همان وجه تمایزی است که دارید، همان چیزی که مخاطب شما را با آن خدمت یا کالا میشناسد. پس شعار ها کمکتان می کنند تا اهداف خود را در قالب اسلوگان به همه نشان دهید.

به عنوان مثال برند Nokia در وهله اول، فرد با شنیدن نام این برند به موضوع خاصی فکر نمی‌کند. اما با شنیدن شعار تبلیغاتی این برند به عنوان نمونه شعار تبلیغاتی که ” اتصال مردم ” نام دارد، سریعا فکر او به سمت حوزه تکنولوژی و فناوری می‌رود.

یا به عنوان مثال برند Lay`s که در وهله اول شاید حتی شناختی از این برند نداشته باشید اما به محض شنیدن شعار تبلیغاتی آن “من نمی‌توانم فقط یکی بخورم” سریعا فکر  شما به سمت خوراکی و تنقلات میرود.

نشر اطلاعات | تاک شد

  1. توجه تمایز

تمایز یکی از اصلی ترین دلایل برند ها برای استفاده از اسلوگان و شعار خلاقانه محسوب میشود، به طوری که با این کار میتوانند از رقبایشان متمایز شوند. این کار باعث می‌شود هویت برند شما بلافاصله قابل شناسایی و بعد از مدتی در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

  1. تقویت ارزش برند

 افراد گرایش دارند آنچه را که دائماً در معرض دید آن‌ها هست را به خاطر بسپارند و آنچه که نیست را به راحتی فراموش کنند؛ پس برند، لوگو و شعار تبلیغاتی شما مدام باید در معرض دید قرار داشته باشد تا افراد با آن درگیر شوند و در رابطه با آن به تعامل با سایر افراد بپردازند و به اصطلاح پیام اصلی شما را انتقال دهند تا ارزش برند شما تقویت و تثبیت شود.

تقویت ارزش برند | تاک شد

انواع شعارهای تبلیغاتی

در اینجا خوب است با انواع شعارهای تبلیغاتی آشنا شویم:

  • توصیفی

 این نمونه اسلوگان تبلیغاتی توصیف می کنید که کسب و کار شما چه کاری انجام می‌دهد.

در واقع این نمونه شعار تبلیغاتی مخصوص شرکت‌هایی است که از روی نام آن‌ها نمیتوان فهمید چه کاری انجام می‌دهند.

  • متقاعدکننده

شامل سود و ارزشی است که به واسطه استفاده از خدمت شما به دست می‌آورند.

  • خلاق

به یاد ماندنی هستند و مردم را تشویق می‌کند درباره شما صحبت کنند اگر چه ممکن است طراحی چنین شعاری سخت باشد اما اگر چنین شعاری تهیه کنید در ذهن ماندگار میشود.

  • احساسی

طراحی این سبک شعار با تحریک احساسات افراد شکل می‌گیرد و به این شکل افراد را درگیر می‌کند.

  • شناخت برند

ارتباط دادن شعار تبلیغاتی به نام برند.

ویژگی های یک شعار تبلیغاتی خوب و کارآمد چیست؟

  • مختصر است : منظور از اختصار جمله‌ای با حداقل 3 کلمه تا حداکثر 10 کلمه است.
  • دارای وزن و آهنگ است : جملات آهنگین و ریتم دار در ذهن ماندگاری بیشتری دارند.
  • شفاف است : بیانی واضح و صریح در گفته‌ها حس می‌شود.
  • قابل فهم است : انتقال آسان مفهوم بسیار مهم است به گونه‌ای که برای عام مردم قابل فهم باشد.
  • اغراق و گزاف گویی ندارد : یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای واقعیت‌ها را می‌گوید و به هیچ عنوان بزرگ نمایی و تخیل نمی‌کند.
  • درک انتظارات و توقعات مخاطبان هدف : یک نمونه اسلوگان تبلیغاتی خوب مخاطبان هدف خود را می‌شناسد و در مسیر جلب نظر و برطرف کردن نیاز آن‌ها قدم بر می‌دارد.

همچنین انتخاب یک نمونه شعار تبلیغاتی مناسب، تاثیرات و نتایج مهمی را برای یک سازمان و برند به همراه خواهد داشت:

  • شعار تبلیغاتی مناسب مرزهای فروش را جا به جا می‌کند!
  • باعث وفادار شدن مشتریان واقعی و جذب مشتریان بالقوه می‌شود.
  • با وجود یک نمونه اسلوگان تبلیغاتی خوب شما در صنعت رقابتی خود متمایز می‌شوید.
  • شما میزان مشتری مداری خود را بالا می‌برید و با تبلیغات پی در پی این حس را مجدد یادآوری می‌کنید.
  • داشتن یک نمونه شعار تبلیغاتی خوب و هدفمند باعث به خاطر سپردن و یادآوری هدف اصلی برند و حرکت به سمت آن و رسیدن به موفقیت می‌شود.
  • یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای باعث می‌شود که ابهامات را برطرف کند و ارتباط شما و مخاطبانتان را بهتر و صمیمی تر کند و حتی نواقص تبلیغات را نیز پوشش و یا حتی برطرف می‌‌‌کند.

شناخت 11 نمونه اسلوگان تبلیغاتی کسب و کارهای مشهور جهان

اسلوگان تبلیغاتی کسب و کارهای مشهور جهان | تاک شد

  1. نایک: فقط انجامش بده!
  2. مک دونالد: من عاشقشم!
  3. آدیداس: غیر ممکن وجود ندارد.
  4. دیزنی لند: شادترین نقطه روی زمین
  5. کی اف سی: غذای عالی
  6. پورشه: جایگزینی نیست
  7. سونی: باورش کن
  8. پلی استیشن:  زندگی در دنیای واقعی ، بازی در دنیای ما
  9. نیکون: در قلب تصویر
  10. نوکیا: ارتباط دادن مردم
  11. پپسی: در لحظه زندگی کن

41 نمونه شعار تبلیغاتی جذاب از کسب‌وکارهای ایرانی

شعار های تبلیغاتی جذاب از کسب‌وکارهای ایرانی | تاک شد

  1. اَوه: اوه در دست تو
  2. سن ایچ: سن ایچ و دیگر هیچ؛
  3. ایران رادیاتور: پشتم گرمه
  4. دیوار: یک تعویض طلایی
  5. میهن: سفر با سالار بستنی‌ها
  6. ایران خودرو: راه تو را می‌خواند؛
  7. امرسان: زیبا، جادار، مطمئن؛
  8. خودکار بیک: فقط بیک مثل بیک می‌نویسد؛
  9. ماکارونی مانا: مانا طعم به یاد ماندنی
  10. دامداران: از بامدادان تا شامگاهان با بامدادان
  11. چسب رازی: همه راضی از چسب رازی
  12. پودر کیک رشد: به همین سادگی، به همین خوشمزگی
  13. پاکسان:  به سلامت خانواده می اندیشد
  14. پودر لباسشویی هوم کر:  هوم کر، نهایت پاکیزگی
  15. شیرآلات راسان: همراه سرد و گرم زندگی
  16. سس دلوسه:  مزه زندگی
  17. شامپو پرژک: به طبیعت سلامی دوباره باید کرد
  18. شامپو کلیر: شوره هرگز
  19. صابون داو: داو، فرق می کند
  20. پوشک مرسی: مرسی مامان
  21. کرم رژودرم : تولد دوباره پوست
  22. محصولات شوینده اکتیو : من و اکتیو
  23. اتک : پاک کننده تک
  24. شکلات فرمند : فرمند، به شیرینی لبخند
  25. پودر لباسشویی پرسیل: شتسشو یعنی پرسیل
  26. همراه اول: هیچکس تنها نیست
  27. چی توز: طعم خوش لحظه ها
  28. گلدیران: روی خوش زندگی
  29. سایپا: سایپا مطمئن
  30. بانک ملی: هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد.
  31. میهن: دوست تو و من
  32. شودِر: چون جزئیات مهم است
  33. رونیکس: آخرین ابزاری که می‌خرید
  34. سس بیژن: بیژن طعم زندگی
  35. سن ایچ: سن ایچ و دیگر هیچ
  36. امرسان: زیبا راحت مطمئن
  37. مکنزی: لحظه ها را باید زیست
  38. شامپو بچه فیروز: چشم‌ها را نمی‌سوزاند
  39. پاکسان: به سلامت خانواده می‌اندیشد
  40. لبنیات صباح: صباح، سلامتی میاره
  41. رامک: دوست بزرگ و کوچک

کلام آخر

در این مقاله از تاک شد پیش از هر چیز تلاش در پاسخ به سوال اسلوگان تبلیغاتی چیست داشتیم. همچنین سعی در بررسی تاریخچه اسلوگان یا همان شعار تبلیغاتی کردیم، دلایل نیاز به آن را شرح دادیم و انواع آن را به اختصار معرفی کردیم و در ادامه ویژگی‌های یک شعار تبلیغاتی خوب را توضیح دادیم و درباره اثرات و نتایج آن در ادامه روند کسب و کار صحبت کردیم. در آخر لیستی از جالب‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین نمونه اسلوگان تبلیغاتی یا همان شعارهای تبلیغاتی ایرانی و جهانی را برای شما جمع آوری کردیم.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *