مجموعه کتاب های حوزه نوآوری | سری اول

عکس مقاله مجموعه کتاب های حوزه نوآوری - سری اول

در سری مقالاتی که قرار است برای شما به اشتراک گذاشته شود سعی داریم مجموعه کتاب های حوزه نوآوری و خلاقیت را در دسترس شما قرار دهیم.

نوآوری اولین موضوع بحث برانگیز ما در تله پادکست تاک شد بود که با توجه به فعال و پویا بودن این حوزه علاقه مندان مختص به خود را داشته و دارد.

به همین جهت سری اول مجموعه کتاب های حوزه نوآوری و خلاقیت را به صورت دسته بندی شده، با مشخصات و توضیحات به همراه لینک مستقیم خرید آن برای شما گردآوری و در این مقاله قرار داده‌ایم.

مجموعه کتاب های حوزه نوآوری و خلاقیت

  1. Real World AI: A Practical Guide for Responsible Machine Learning Kindle Edition

نویسنده: Alyssa Simpson

موضوع: AI

اکثر مدل‌های هوش مصنوعی هرگز از آزمایش خارج نمی‌شوند، اما این شکست‌ها تصادفی نیستند. این راهنمای عملی برای استقرار هوش مصنوعی یک رویکرد مسئولیت‌پذیر و انسانی را ارائه می‌کند که در مقایسه با میانگین صنعت، بیش از سه برابر میزان موفقیت را نشان می‌دهد.

در دنیای واقعی هوش مصنوعی، آلیسا سیمپسون روچورگر و ویلسون پانگ، ده‌ها داستان هوش مصنوعی از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های جهانی را به اشتراک می‌گذارند که شامل تجربیات شخصی افرادی است که روی استقرار هوش مصنوعی جهانی کار کرده‌اند که هر روز بر میلیاردها نفر تأثیر می‌گذارد.

لینک خرید

Real World AI: A Practical Guide for Responsible Machine Learning Kindle Edition | تاک شد

  1. Angle: How to Invest in Technology Startups–Timeless Advice from an Angel Investor Who Turned $100,000 into $100,000,000

نویسنده:  Jason Calacanis

موضوع: Angel/Venture Investing

یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران آنجل سیلیکون ولی قوانین خود را برای سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها به اشتراک می‌گذارد.

دو راه برای کسب درآمد در استارت آپ‌ها وجود دارد: ایجاد چیزی ارزشمند یا سرمایه‌گذاری روی افرادی که چیزهای ارزشمندی را خلق می‌کنند.

در طول بیست و پنج سال گذشته، جیسون کالاکانیس با سرمایه‌گذاری روی سازندگان، شناسایی و کمک به ساخت و تامین مالی تعدادی از استارت ‌آپ‌های موفق فناوری – سرمایه‌گذاری‌هایی که ده‌ها میلیون دلار برای او به ارمغان آورده است، ثروت زیادی به دست آورده است. اکنون، در این راهنمای روشنگر که مطمئناً تبدیل به کتاب مقدس برای سرمایه‌گذاران قرن بیست و یکمی خواهد شد، کالاکانیس فرشتگان بالقوه را قدم به قدم از طریق روش اثبات شده خود برای ایجاد ثروت هنگفت استارت آپ‌ها، می‌برد.

همانطور که کالاکانیس توضیح می دهد، شما می‌توانید ثروتمند شوید – حتی اگر از ابتدا به مدارس مناسب نرفتید، و دانش آموز ممتازی نبودید. ترفند یادگیری نحوه تفکر سرمایه‌گذاران “آنجل” است. کالاکانیس شما را به درون ذهن این پولدارهای موفق می‌برد و به شما کمک می‌کند بفهمید آنها چگونه اولویت‌بندی می‌کنند و تصمیماتی می گیرند که منجر به سودهای خارق العاده شده است. او شما را گام به گام در این فرآیند راهنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاران پیشرو سرمایه‌گذاری‌های جدید را ارزیابی می‌کنند، ریسک‌ها و پاداش‌ها را محاسبه می‌کنند، و توضیح می‌دهد که چگونه بهترین استارت آپ‌ها از روابط با سرمایه‌گذاران آنجل برای کسب بهترین نتایج استفاده می‌کنند.

چه یک سرمایه‌‎گذار مشتاق باشید و چه یک کارآفرین نوپا، آنجل به شما الهام می‌بخشد و شما را در تمام زمینه‌ها آموزش می‌دهد.

لینک خرید

Angle: How to Invest in Technology Startups--Timeless Advice from an Angel Investor Who Turned $100,000 into $100,000,000 | تاک شد

  1. It’s About Damn Time: How to Turn Being Underestimated into Your Greatest Advantage

نویسنده: Arlan Hamilton

موضوع: Angel/Venture Investing , Leadership and Innovation

«خواندن کتاب “درباره زمان لعنتی است” اثر آرلان همیلتون مانند گفت‌وگو با آن دوست صریح و بداخلاق است که همیشه می‌تواند شما را بخنداند و در نهایت، به شیوه‌ای متفاوت به دنیا فکر کند.

این کتاب توسط فورچون به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال معرفی شد.

در سال 2015، آرلان همیلتون روی کف فرودگاه سانفرانسیسکو می‌خوابید، چیزی جز یک لپ‌تاپ قدیمی و رویای ورود به تجارت سرمایه‌گذاری خطرپذیر نداشت. او نمی‌توانست بفهمد که چرا افرادی که شرکت‌ها را راه‌اندازی می‌کنند، همه یکسان به نظر می‌رسند (سفیدپوست و مرد) و می‌خواست فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و افرادی که با این تصویر مطابقت ندارند، داشته باشد. همیلتون هیچ تماس یا شبکه‌ای در سیلیکون ولی نداشت، هیچ پیشینه‌ای در امور مالی نداشت، حتی مدرک دانشگاهی هم نداشت. آنچه او داشت عزم شدید و اراده برای موفقیت بود.

همیلتون استدلال می‌کند که علی‌رغم آنچه که جامعه می‌خواهد باور داشته باشید، یک شبکه تأثیرگذار و یک مدرک دانشگاهی فاخر، پیش‌نیاز موفقیت نیست. در اینجا او حکمتی را که به سختی به دست آورده با درس‌هایی مانند “بهترین موسیقی از بدترین جدایی‌ها می‌آید”، “اجازه دهید کسی کوتاه‌تر جلوی شما بایستد”، به اشتراک می‌گذارد. او به همه ما الهام می‌دهد تا از انتظارات دیگران سرپیچی کنیم و به الگوهایی تبدیل شویم که به دنبال آن بوده‌ایم.

لینک خرید

It's About Damn Time: How to Turn Being Underestimated into Your Greatest Advantage | تاک شد

  1. Straight Talk for Startups: 100 Insider Rules for Beating the Odds

نویسنده: Randy Komisar

موضوع: Angel/Venture Investing,Startup Advice

رندی کومیسار، سرمایه‌دار کهنه‌کار و جانتون رایگرسمن، مدیر امور مالی، دستورالعمل‌های بی‌معنی و غیرمنطقی را به اشتراک می‌گذارند تا به هر کسی در ایجاد یک استارت‌آپ موفق کمک کند.

رندی کومیسار و جانتون ریگرسمن در طول دوران حرفه‌ای خود همچنان شاهد سقوط و سوختن استارت‌ آپ‌ها هستند زیرا درس‌های بی‌انتها کارآفرینی را فراموش می‌کنند.

اما، همانطور که کومیسار و رایگرمن نشان می‌دهند، اگر به سرعت یاد بگیرید که چه چیزهایی برای ایجاد پایه‌ای سالم برای یک سرمایه‌گذاری پر رونق وجود دارد، می‌توانید موفق شوید.

در Straight Talk برای استارت ‌آپ‌ها یکی دیگر از مجموعه کتاب های حوزه نوآوری ، کارآفرینان نوپا را از طریق 100 قانون اساسی بررسی می‌کند:

 از طرح ایده‌تان گرفته تا انتخاب سرمایه‌گذاران تا مدیریت هیئت‌مدیره تا تصمیم‌گیری درباره چگونگی و زمان رسیدن به نقدینگی

قوانین حیاتی که در Straight Talk برای استارت ‌آپ‌ها خواهید یافت عبارتند از:

بهترین ایده@ها از بنیانگذارانی نشات می‌گیرد که کاربر هستند.

دو طرح تجاری ایجاد کنید: یک برنامه اجرایی و یک برنامه آرمانی

درآمد خالص یک گزینه است، اما جریان نقدی یک واقعیت است.

از غریبه‌ها پول نپذیرید.

ثروت شخصی با سرمایه گذاری خوب برابری نمی‌کند.

اعضای هیئت مدیره مستقل را برای تخصص و عینیت اضافه کنید.

بسیاری از تصمیمات متفق القول هیئت مدیره نشانه مشکل است.

خریدار انتخاب کنید، منتظر انتخاب شدن نباشید.

قوانین را از زبان بیاموزید تا بدانید چه زمانی آن‌ها را زیر پا بگذارید.

Straight Talk  برای استارت‌ آپ‌ها کتابچه راهنمای ایده‌آل برای هر کسی است که به ایجاد یک استارت ‌آپ فکر می‌کند، یا فقط کنجکاو است که چه چیزی باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های با پتانسیل بالا وجود داشته باشد.

لینک خرید

Straight Talk for Startups: 100 Insider Rules for Beating the Odds | تاک شد

  1. Collective Disruption: How Corporations & Startups Can Co-Create Transformative New Businesses

نویسنده: Michael Docherty

موضوع: Corporate / Startup Collaboration

چه یک مدیر اجرایی باشید که سعی در رشد یک سازمان مقاوم در برابر تغییر دارد یا یک کارآفرین با یک ایده بزرگ و به دنبال مشارکت‌های شرکتی، این کتاب برای شما مناسب است.

کتاب “اختلال جمعی” یک نقشه راه و چارچوبی برای ایجاد مشترک مشاغل جدید ارائه می‌دهد.

در این کتاب یاد خواهید گرفت که چگونه:

یک شبکه نوآوری به عنوان خط لوله برای منابع جدید ایجاد کنید.

روش‌های کارآفرینانه و ناب را با رویکردی متعادل که جواب می‌دهد، وارد بافت شرکت کنید.

از مدل‌های جوجه کشی جدید که دیگران با موفقیت استفاده می‌کنند، از جمله بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌ها و کارآفرینان بر اساس تقاضا، استفاده کنید.

“اختلال جمعی” بینش‌ها و ابزارهایی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند همکاری بین شرکتی روان تری را در آغوش بگیرید که می‌تواند رشد قابل توجهی داشته باشد.

لینک خرید

Collective Disruption: How Corporations & Startups Can Co-Create Transformative New Businesses | تاک شد

  1. Predicting the Turn: The High Stakes Game of Business Between Startups and Blue Chips

نویسنده: Dave Knox

موضوع: Corporate / Startup Collaboration

Fortune 500 برای اولین بار در سال 1955 منتشر شد و از آن زمان تاکنون 89 درصد از فهرست به طور کامل تغییر کرده است. زمانی که S&P 500 در سال 1958 راه‌اندازی شد، میانگین شرکت‌ها تقریباً 61 سال در این شاخص باقی ماندند.

امروزه، یک شرکت S&P 500 تقریبا هر دو هفته یک بار تعویض می‌شود.

جای تعجب نیست که اختلال و نوآوری در راس هر دستور کار اجرایی برای بزرگترین شرکت‌های جهان قرار دارد. این رهبران در تلاشند تا تعیین کنند که چگونه با نژاد جدیدی از رقبا که بازی را با مجموعه قوانین کاملاً متفاوتی انجام می‌دهند، رقابت کنند.

در “پیش بینی چرخش”، دیو ناکس در مورد بازی جدید کسب و کار بین استارت آپ‌های مخرب و شرکت‌های بلو چیپ بحث می‌کند و به خوانندگان آموزش می‌دهد که چگونه آینده صنعت خود را پیش بینی کنند.

ناکس به‌عنوان یک بازاریاب برند، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز و مشاور استارت ‌آپ، جهان‌بینی منحصربه‌فردی را در رابطه با تغییر رابطه بین استارت ‌آپ‌ها و شرکت‌های Fortune 500 ارائه می‌کند. کتاب او به بزرگترین شرکت‌های جهان می‌آموزد که چگونه آینده صنایع خود را پیش بینی کنند.

دروس تدریس شده عبارتند از:

رقبای امروز شما رقبای فردای شما نیستند: یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که شرکت‌های بزرگ مرتکب می‌شوند این است که کل بازار موجود خود را دست کم می گیرند.

همانطور که ناکس می‌نویسد، “رهبران دیروز باید قوانین بازی کاملاً جدید تجارت را بیاموزند تا موقعیت خود را به عنوان رهبران فردا حفظ کنند.”

لینک خرید

Predicting the Turn: The High Stakes Game of Business Between Startups and Blue Chips | تاک شد

  1. Gorillas Can Dance: Lessons from Microsoft and Other Corporations on Partnering with Startups

نویسنده: Shameen Prashantham

موضوع: Corporate / Startup Collaboration

در “گوریل‌ها می‌رقصند” اثری دیگر از مجموعه کتاب های حوزه نوآوری استاد و متخصص برجسته استراتژی کسب‌وکار بین‌المللی، دکتر Shameen Prashantham، یک نقشه راه اثبات‌شده برای شرکت‌های بزرگی که با استارت ‌آپ‌ها همکاری می‌کنند، ارائه می‌کند. دکتر پراشانتهام با تکیه بر بیش از یک دهه تحقیقات بین‌المللی، شراکت با استارت‌آپ‌ها را توضیح می‌دهد.

در این کتاب خواهید آموخت:

چگونه روی سه ستون هم افزایی، رابط و نمونه تمرکز کنید تا به نتایج برجسته در مشارکت خود برسید.

چرا همان چیزی که شرکت‌های بزرگ را به سمت استارت‌ آپ‌ها جذب می‌کند – تفاوت‌های قابل توجه آن‌ها – کار با یکدیگر را دشوار می‌کند.

کجای دنیا می‌توانید شراکت‌های استارت‌ آپی ایده‌آل خود را پیدا کنید و چگونه از آن‌ها به عنوان نیرویی برای موفقیت استفاده کنید.

Gorillas Can Dance منبعی ضروری برای رهبران کسب‌وکار است که به دنبال راهنمایی استراتژیک برای مشارکت و همکاری با استارت ‌آپ‌ها هستند.

لینک خرید

Gorillas Can Dance: Lessons from Microsoft and Other Corporations on Partnering with Startups | تاک شد

  1. The Startup Gold Mine: How to Tap the Hidden Innovation Agendas of Large Companies to Fund and Grow Your Business

نویسنده: Neil Soni

موضوع: Corporate / Startup Collaboration,Corporate Growth

بسیاری سعی می‌کنند مانند یک استارتاپ، نوآورتر و چابک‌تر باشند. یکی از راه‌های آسان برای رسیدن به این هدف، مشارکت یا خرید یک استارت ‌آپ است. سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) اکنون 25 درصد (حدود 18 میلیارد دلار) از کل دلارهای سرمایه گذاری خطرپذیر در آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهد.

“معدن طلای استارت آپ” یکی دیگر از مجموعه کتاب های حوزه نوآوری ، نشان می‌دهد که چگونه بزرگترین و معتبرترین برندهای جهان تصمیمات نوآورانه می‌گیرند. این کتاب همچنین روش‌هایی را که استارت‌آپ‌ها می‌توانند از نقاط قوت و ضعف شرکت برای منافع متقابل استفاده کنند، توضیح می‌دهد.

 خوانندگان یاد خواهند گرفت:

چرا «معضل مبتکر» شرکت‌های بزرگ را به دنبال مشارکت با استارت ‌آپ‌ها سوق می‌دهد.

نحوه بستن قرارداد با یک شرکت بزرگ، از اولین اتصال تا دریافت حقوق

استراتژی‌هایی برای عیب‌یابی مین‌های زمینی رایجی که استارت آپ‌ها هنگام کار با شرکت‌های بزرگ با آن مواجه می‌شوند.

راه‌هایی برای عبور از چشم انداز پیچیده شرکت بدون صرف هزینه‌های گزاف در کنفرانس‌ها و مشاوران

این کتاب مملو از مراحل عملی و اشتباهات رایج است، کتابی است که باید با دقت خوانده شود و برای ارجاعات بعدی در دسترس باشد.

–جاستین مارس، بنیانگذار Kettle & Fire، همکار Traction

طی دهه گذشته، شرکت‌های بزرگ رویکرد خود را به نوآوری کاملاً تغییر داده‌اند و استارت ‌آپ‌ها در مرکز این تلاش‌ها قرار دارند. فورچون 500 برای نوآوری در تمام جنبه‌های کسب و کارشان، از بازاریابی و فروش گرفته تا خدمات مشتری و تدارکات، به استارت آپ‌ها روی می‌آورند. روزهایی که «هیچکس به خاطر خرید IBM اخراج نشد» گذشته است.»

— دیو ناکس، نویسنده کتاب پیش بینی چرخش، یکی از بنیانگذاران The Brandery، مدیر ارشد اجرایی Rockfish

یک رابطه سازنده با شریک شرکتی مناسب می‌تواند سال‌ها رشد یک استارت آپ را باز کند. از سوی دیگر، دام‌های متعددی در این مسیر وجود دارد که می‌تواند شما را به دویدن در دایره وادار کند. اصول موجود در “معدن طلای استارت آپ” به بنیان‌گذاران چارچوب مناسبی را می‌دهد.»

– شان آمیراتی، شریک Birchmere Ventures، نویسنده کتاب The Science of Growth

«”معدن طلای استارت آپ” به شما کمک می‌کند معامله را ببندید. این کتابی است که باید برای هر کسی که در سازمان‌های بزرگ می‌فروشد، بخواند!»

–John Ruhlin، نویسنده Giftology، بنیانگذار و مدیر عامل گروه Ruhlin

«بیش از یک دهه است که با استارت آپ‌هایی در صنایعی که به سرعت در حال رشد و تکامل هستند کار می‌کنم. اصولی که نیل در “معدن طلای استارت آپ” بیان می‌کند، برای هر بنیان‌گذاری که به دنبال رشد کسب‌وکارش است، دقیق و ضروری است.»

لینک خرید

The Startup Gold Mine: How to Tap the Hidden Innovation Agendas of Large Companies to Fund and Grow Your Business | تاک شد

  1. The Acorn Method: How Companies Get Growing Again

نویسنده: Henrik Werdelin

موضوع: Corporate Growth

شرکت‌های بالغ ۱۰ برابر بیشتر از VC ها سرمایه‌گذاری می‌کنند اما کندتر از قبل رشد می‌کنند. برای ایجاد رشد واقعی و پایدار، به یک طرز فکر جدید نیاز دارید، ذهنیتی که نه تنها از دنیای استارت آپ، بلکه از دنیای طبیعی نیز وام گرفته باشد. مشابه نحوه بازسازی درختان بلوط با انداختن بلوط‌هایی که تبدیل به درختان جدید می‌شوند، شما باید خطوط جدیدی از کسب و کار را در سازمان فعلی خود رشد دهید. شما باید یاد بگیرید که

چگونه یک جنگل بسازید، نه فقط یک درخت بزرگ‌تر

در روش بلوط، هنریک وردلین به شما نشان می‌دهد که چگونه کسب‌وکار جدید را در سازمان خود ایجاد، اجرا، اداره و مقیاس کنید.

فرآیند گام به گام، فلسفه پشت آن و همچنین مطالعات موردی کسب و کارهایی که با استفاده از این روش رشد کرده‌اند را دریافت خواهید کرد. با یادگیری نحوه ایجاد “بلوط” در تجارت خود، طول عمر ایجاد می‌کنید و اطمینان حاصل می‌کنید که درختان دیگر سریع‌تر رشد نمی‌کنند و نور خورشید شما را نمی‌رباید.

لینک خرید

The Acorn Method: How Companies Get Growing Again | تاک شد

  1. The Invincible Company: How to Constantly Reinvent Your Organization with Inspiration From the World’s Best Business Models

نویسنده: Alexander Osterwalder

موضوع: Corporate Growth

این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه شرکت‌هایی مانند آمازون، IKEA، Airbnb، مایکروسافت و لاجیتک، توانسته‌اند کسب‌وکارهای بسیار موفقی ایجاد کنند و کل صنایع را مختل کنند. هسته اصلی این موفقیت‌ها فقط محصولات و خدمات عالی نیستند، بلکه مدل‌های کسب‌وکار سودآور و نوآورانه هستند.

کتاب ” The Invincible Company ” ابزارهای کاربردی جدید برای اندازه‌گیری، مدیریت و تسریع نوآوری و استراتژی‌هایی برای کاهش ریسک هنگام راه‌اندازی مدل‌های تجاری جدید ارائه می‌دهد.

The Invincible Company به عنوان طرحی برای استراتژی رشد، توضیح می‌دهد که چگونه دائماً از رقبای خود جلوتر بمانید.

این کتاب در چهار رنگ خیره کننده ارائه شده است و مملو از تصاویر و ابزارهای کاربردی است، کتابی ضروری برای رهبران کسب و کار، کارآفرینان و متخصصان نوآوری است.

لینک خرید

The Invincible Company: How to Constantly Reinvent Your Organization with Inspiration From the World's Best Business Models | تاک شد

کلام آخر

این مقاله بخش اول از مجموعه کتاب های حوزه نوآوری است که هر ماه یک مجموعه 10 عددی از آن برای شما گردآوری و منتشر میشود. با نظرات و پیشنهادات شما، این مسیر برای ما روشن‌تر و در عین حال انرژی بخش‌تر خواهد شد.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *